MEC ESEMÉNYEK

Téli alapozás (MEC, RC-S)

Természetesen minden klub vadul készül a versenyidényre, senki versenyzőnek nem újdonság, ami alább következik. De talán azoknak, akik még csak kacérkodnak az evezős sporttal, összefut tőle a szájukban a nyál.

Hegyi futások: a mátrai, az egerszalóki medencékbe torkolló szenvedésekről olvashatsz a webhelyünkön. Nemkülönben a hármashatár-hegyiekről, amelyek egyike a Köz áldását kiváltó útjavítás volt. Mindez a versenyzőket hetente egyszer sújtja, bár többen is vagyunk, akik megátalkodottságunkban további alkalmakat keresünk magunknak.

Tornaterem: minden szerdán a Tátra téri iskolában két órán át keserűen kínzatunk, vos szegekkel veretünk, meg a kötélen való függeszkedés. Sajnos a tornateremben tilos a foci. Ezért az edzéseknek mindössze a fele telik focival.

Úszás: csütörtök reggel 4000 méterig terjedő hosszúságú, cifrázott úszások zajlanak, de a csökönyösebbje további napot is szokott találni erre.

Tanmedence: Kedden és pénteken a Jégszínház alagsorában a tanmedencében ülünk és egy-két órát vonaglunk. Aki nem ismerné e műfajt: váltott (oar) és párevezés (scull) egyaránt lehetséges, az egyéni technikát és állóképességet, valamint a csapattal való együttműködést lehet gyakorolni. A dolog teljesen álomszerű. (Szoktuk álmodni ugyanis, hogy elrajtol az ember, tiszta erőből húz, és a hajó meg sem mozdul.) Sajnálatos továbbá, hogy húzódzkodó nyújtók és bordásfalak is találhatók a teremben, továbbá a Népstadion körül futásra alkalmas a terep, nemkülönben felmérő futásra a rekortán pálya.

Kondi: a webhelyünkön láthatod a konditermünket, amelyben főprogramként legalább két nap, kiegészítőként további egy-két nap zajlik a kínzógép-idomítás, sírás-rívás és fogaknak csikorgatása. Ettől máris baromi erősek, szálkásak és szépek vagyunk, és ez a jövőben még fokozódik.

Ergométer: hetente főprogramként legalább 2-3-szor, kiegészítőként további 2-szer. Csak aki még soha nem húzott le egy 6000 méteres felmérőt Concept II típusú evezős ergométeren, annak nincs fogalma róla, hogy ez mennyire jóleső érzés. Repes a szív, boldog az elme, s ha még húzunk egy 12-szer egy perces sorozatot egy perces pihenőkkel, 34-36-os csapásszámmal, netán 8-szor 3000 métert 4 perces pihenőkkel, 26-28-as csapásszámmal - hát madarat lehetne fogatni velünk. Már az kéjes borzongásokkal tölti el az embert, amikor belépve az ergóterembe ilyesmit lát kiírva a falon. Az ergóteremmel kapcsolatosan csak egyetlen, aprócska probléma merül fel, amely később úgyis aktualitását veszti, mert végleg leszokunk róla: egyáltalán nincsen sem benne, sem a környékén elhelyezkedő nagyvárosban oxigén.

Korcsolyázás, sífutás: ha nagy a hó, ahol csak lehet, kis balatoni edzőtáborozások során is; de a saját medencénket is minden télen jégpályává alakítjuk.

Evezés: magyar népi szokás, hogy télen nem evezünk. Ezzel szemben evezni igenis mindig lehet, amikor a hajót-lapátot nem fenyegeti jég. Aki pedig kucsmában és kesztyűben nem tud evezni, és belefordul a vízbe, gyakorolhatja a nagykabátban való fürge úszást. Nagyon összetett sport. Figyelem: ilyen esetben sose felejtsük a hajót a víz közepén, mert akkor vissza kell úszni érte, és még megfázik az ember!

Lássunk minderről néhány tanulságos képet is!



Hegyi futó Mátraháza térségében (Nagy Csaba) - Vajon a többiek már mind beértek-e Gallyatetőre?




Az Isteni Forrás Egerszalók Paradicsomában




A forró gyógyvíz végső rendeltetési helyére (a MEC-versenyzőkre) ér




Az oar "tanhajó", a háttérben a kajak-kenus tanmedence




Az oar tanmedence hátulról; elől két nagy tükör, közöttük, a háttérben egy párevezős a párevezős tanhajóban




Kérdezte már valaki a vizet, mit szól ehhez?!




A húzódzkodó arcán látható a húzódzkodás okozta kitörő öröm. Ezért csináljuk.




A sok szenvedésért bőven kárpótol a mozgás célszerű szépségének látványa




A Tátra-téri iskola tornatermében, életveszélyben ("már megint a Norbinál van a labda")




Császár uszoda, 2004. január 22., edzés előtt - balról: Normanka, Ambri, Exó




Parancsoljon, Uram, csak Ön után